Regulamin Przedstawienie i akceptacja warunków regulaminu Przygotowanie regulaminu jest wymogiem prawnym i najwygodniejszą formą przedstawienia Klientowi wszystkich zasad współpracy z Twoją firmą. Określa on warunki zawarcia umowy pomiędzy Wami i powinien być umieszczony na stronie sklepu internetowego w miejscu widocznym i łatwo dostępnym dla każdego potencjalnego Kupującego. Bardzo ważne jest, aby Klient przed dokonaniem zakupu potwierdził zapoznanie się z regulaminem, oraz zaakceptował przedstawione w nim warunki poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zakupu. Postaraj się zachęcić go do przeczytania regulaminu przed dokonaniem płatności – przydatne będzie umieszczenie linku, otwierającego regulamin w osobnym oknie przeglądarki. Elementy regulaminu Regulamin powinien być zrozumiały i przejrzysty. Powinien także zawierać wszystkie elementy określone w niniejszym przewodniku. Nawet jeśli na swojej stronie umieszczasz poszczególne informacje w takich sekcjach jak: ‘o nas’, ‘kontakt’, ‘cennik’ – powtórz je w regulaminie. Klient akceptuje znajomość regulaminu i jego zapisów, a nie fakt zapoznania się z Twoją stroną internetową. Uwarunkowania prawne konstrukcji regulaminu opisane są w Ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Pamiętaj, że musi on zawierać następujące elementy: informacje o Twojej firmie – min.: dane rejestrowe, adresy, gdzie Klient może złożyć reklamację; sposób realizacji zamówienia; procedurę / politykę zwrotów; procedurę / politykę reklamacji; procedurę / politykę ochrony danych osobowych; ograniczenia realizacji zamówienia; dostępne formy płatności; treść gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji; kodeks dobrych praktyk.